Пн - Сб: 09:00 - 19:00 Нд: Вихідний

Інструкція з експлуатації автомобільних акумуляторних батарей

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

Шановний покупець! Уважно вивчіть цю інструкцію.

Правильна експлуатація акумуляторів потребує справності електроустаткування автомобіля. Для запобігання спірним питанням споживач повинен знати про свою відповідальність за приведення акумулятора в непридатність за відсутності заводського шлюбу. Ця інструкція інформує покупця про основні причини та наслідки неправильної експлуатації. Дотримання цієї інструкції бажано проводити за допомогою спеціаліста станції технічного обслуговування.

2. КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА СВИНЦЕВО-КИСЛОТНИХ 12 ВОЛЬТОВИХ АКУМУЛЯТОРНИХ БАТАРІВ.

До акумуляторів, що не обслуговуються , відносяться кислотні батареї без доступу до секцій зі свинцевими пластинами. Акумулятори заливаються та заряджаються заводом-виробником, корпус акумулятора повністю позбавлений можливості внутрішнього доступу. Деякі виробники виготовляють контрольні отвори зі спеціальними корками для гарантійного обслуговування. Акумулятори мають ємність негативних електродів на кілька відсотків більше, ніж позитивних, що знижує споживання води. Це дає можливість споживачу протягом гарантійного терміну не доливати дестильовану воду за нормальної роботи електрообладнання. Порівняно з "обслуговуваними" акумуляторними батареями дана технологія при однаковому обсязі та масі має на 15-20% меншу ємність, відповідно до збільшення ціни. За всіма іншими характеристиками - ступеня зарядженості і т.д., акумулятори, що не обслуговуються, не мають відмінностей у вимогах догляду за звичайними акумуляторами.

До малообслуговуваних акумуляторів відносяться кислотно-свинцеві акумуляторні батареї з доступом до секцій зі свинцевими пластинами та можливістю контролю та корекції рівня електроліту. Акумулятор не ремонтнопридатний.

До ремонтно -придатних або розбірних батарей відносяться акумулятори без верхньої кришки. Секції акумулятора залиті смолою для заміни пластин. Фактично вже не виробляються.

3. ВИБІР ЄМНОСТІ АКУМУЛЯТОРНОЇ БАТАРЕЇ.

3.1 Вибір ємності акумулятора для використання на автомобілі з бензиновим двигуном здійснюється за рекомендацією заводу-виробника автомобіля або заводу-виробника акумулятора за каталогом застосування.

3.2 Вибір ємності акумулятора для використання на автомобілі з дизельним двигуном здійснюється згідно з Таблице 1:

Об'єм двигуна (л) 1,0-1,5 1,6-1,9 2,0-2,3 2,4-3,0
Місткість батареї (А/год) 64 71-74 74-80 85-100

Якщо при продажу на дизельний двигун каталог рекомендує ємність вище зазначеної в Таблиці 1, слід віддати перевагу таблиці. В іншому випадку використання акумулятора із заниженою ємністю може призвести до руйнування позитивних пластин. Допускається відхилення від Таблиці 1 тільки у бік збільшення ємності (див. також п.5.9).

4. ЗАХОДИ ПОПЕРЕДЖЕННЯ.

4.1. Увага! Робота акумулятора супроводжується виділенням вибухонебезпечної суміші водню та кисню. Забороняється поблизу батареї курити, користуватися відкритим вогнем, вести зварювальні роботи, пов'язані з іскроутворенням та замиканням полюсних висновків.

4.2. Електроліт – це розчин сірчаної кислоти. При попаданні електроліту на незахищені ділянки тіла слід промити їх водою і 10% розчином питної соди.

4.3. Приєднання та від'єднання батареї повинно здійснюватися при вимкнених споживачах струму, вимкненому зарядному пристрої. Спочатку приєднується позитивний полюс, потім негативний. Від'єднання відбувається у зворотному порядку: спочатку негативний, потім позитивний.

4.4. Клеми підводять дротів повинні бути щільно затиснуті, а самі дроти прослаблені. Батарея має бути надійно закріплена у штатному гнізді автомобіля.

5. ЕКСПЛУАТАЦІЯ БАТАРЕЇ.

5.1 Батарею слід утримувати у чистоті.

5.2 Перевірте надійність закріплення батареї.

5.3 Запобігайте забрудненню поверхні батареї. При необхідності протріть поверхню батареї вологою ганчіркою змоченою в 10% розчині питної соди.

5.4 Полюсні висновки та клеми мають бути чистими. Рекомендується після закріплення змастити технічним вазеліном або іншим густим нейтральним мастилом.

5.5 Запуск двигуна повинен виконуватися при вимкненому зчепленні (якщо це передбачено конструкцією автомобіля), тривалістю не більше 5-7 сек. Перерва між запусками має перевищувати 1 хвилину. Якщо після 3-4 спроб двигун не запрацював, батарею слід зарядити, систему пуску двигуна перевірити.

НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ наявність несправностей у системі пуску двигуна, т.к. це призведе до перевантаження акумулятора, руйнування позитивних пластин та потемніння електроліту у всіх або деяких секціях, тобто. псування акумулятора.

Один раз на три місяці перевіряйте наявність падіння напруги на клемах акумулятора під час запуску двигуна. Якщо напруга падає нижче 11В, деякі елементи системи пуску (наприклад - стартер) несправні). Пам'ятайте, що пластини акумулятора розраховані на тривалу експлуатацію із запасом міцності. Якщо пластини руйнуються і електроліт темніє в період гарантійного терміну, це свідчить про вплив навантаження і часті глибокі розряди. При виявленні потемніння електроліту та руйнування пластин у період гарантійного терміну гарантійному обміні буде відмовлено.

5.6 Під час експлуатації автомобілів рівень зарядної напруги повинен відповідати вимогам інструкції з експлуатації транспортного засобу та перебувати в межах 13,9-14,4 Вольт незалежно від режиму роботи двигуна та включених споживачів (крім автомобілів, що працюють в інтенсивному режимі, напр. таксі).

НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ експлуатація батарей у режимі НЕДОЗАРЯДУ , тобто. при напрузі нижче 13,9 Вольт. Тривалий недозаряд призводить до глибокого розряду акумулятора та обпливу активної маси з негативними електродоми. При перезаряді або інтенсивному використанні (режим таксі) електроліт має чорне забарвлення, а недозаряді бурий. Глибокий розряд заборонено.

НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ експлуатація батарей у режимі ПЕРЕЗАРЯДУ , тобто. при напрузі вище 14,4 Вольт. Напруга вище норми призведе до википання води та підвищення щільності робочої рідини, руйнування свинцевих пластин, помутніння та потемніння електроліту в одній, декількох або всіх секціях акумулятора, і можливого вибуху. Тому не рідше одного разу на 2 місяці перевіряйте рівень зарядної напруги на автомобілі.

Контроль рівня електроліту в акумуляторі, що не обслуговується, неможливий, тому при експлуатації необслуговуваного акумулятора особливо важливо не допустити перезаряд.

5.7 Рівень електроліту не повинен бути нижчим за норму. При експлуатації малообслуговуваного та ремонтно-придатного акумулятора споживач зобов'язаний підтримувати рівень електроліту шляхом доливу дистильованої води.

Увага! Доливання електроліту та інших рідин заборонено.

5.8 Слідкуйте за правильністю роботи електроустаткування Вашого автомобіля. Не допускайте впливу на акумулятор електросистеми, елементів кузова, сигналізації, комп'ютера, автомагнітоли автомобіля як джерела споживання електроенергії при вимкненому двигуні. Така дія характеризується струмом витоку. Один раз на 3 місяці виміряйте струм між відключеною негативною клемою автомобіля та негативним полюсним виведенням акумулятора (не проводьте цю операцію самостійно, якщо автомобіль оснащений комп'ютером). Якщо струм витоку становить більше 0,05А, то акумулятор буде розряджатися при вимкненому двигуні, а тривала дія підвищеного струму витоку може призвести до глибокого розряду та деформування негативних пластин або негативних полюсних мостів у всіх або деяких секціях акумуляторної батареї. до пошкодження та виходу з ладу акумулятора. Якщо автомобіль не експлуатується 2-3 доби і струм витоку становить понад 0,1А, акумулятор може повністю розрядитися, залежно від ступеня заряду батареї на момент вимикання автомобіля. У цьому випадку рекомендується негайно зарядити акумулятор до повної готовності до експлуатації, див. п.5.10. та звернутися до автоелектрика, з метою усунення причини підвищеного витоку струму в ланцюгу автомобіля. Щоб акумулятор не розряджався від витоку струму в ланцюгу автомобіля, рекомендується від'єднувати мінусову клему автомобіля від акумулятора ("відключати масу"), тим самим розімкнувши ланцюг витоку. В цьому випадку акумулятор розряджатися не буде, саморозряд у сучасних акумуляторів дуже низький - приблизно 10-20% за півроку. Не рекомендується від'єднувати мінусову клему автомобіля від акумулятора ("відключати масу") автомобілям, що мають комп'ютери.

5.9 Особливості експлуатації акумулятора на машинах з дизельним двигуном. Експлуатація акумулятора на дизельному двигуні відбувається в жорсткіших умовах, ніж на бензиновому з наступних причин: - пуск дизельного двигуна відбирає у батареї значно більше енергії, так як для прокручування дизельного двигуна потрібні струми в 2-3 рази більше, ніж на бензиновий двигун аналогічний потужності, а стійка робота дизельного двигуна починається через 5-10 секунд, на відміну від 1-2 секунд у бензинового. Тому навіть незначні відхилення в налаштуванні паливної апаратури, роботі стартера, якості масла або палива, - ведуть до перевантаження акумуляторної батареї, руйнування позитивних пластин і потемніння електроліту у всіх або деяких секціях акумулятора (осип активної маси), тобто. до псування акумулятора. У дизельних двигунах з великим ступенем зношування важко добитися експлуатації батарей без перевантаження. Пам'ятайте звідси, т.к. при виявленні потемніння електроліту та руйнування пластин, тобто. впливу на акумулятор перевантаження в період гарантійного терміну, гарантійному обміні буде відмовлено (див. також п.5.5).

5.10 Батарею слід підтримувати у зарядженому стані. Не рідше одного разу на 3 місяці, а також у разі ненадійного пуску двигуна необхідно перевіряти ступінь зарядженості по напрузі розімкнутого ланцюга (НРЦ), тобто. перевірити напругу на відключеному від автомобіля акумуляторі. Вимірювання НРЦ необхідно проводити не раніше ніж через 8 годин після вимкнення двигуна. У повністю зарядженої батареї величина НРЦ становить 12-7-12,9 Вольт при температурі +20 ... +25?С. Вимірювання НРЦ проводити за допомогою високоомного вольтметра класу точності не нижче 1,0. Після вимірювання НРЦ слід встановити ступінь зарядженості батареї Таблиці 2, з урахуванням температури навколишнього середовища.

Таблиця 2

Ступінь зарядженості Рівновість напруженості розімкнутого ланцюга,
Вольт при температурі навколишнього середовища
% +20…+25oС +5…-5oС -10…-15oС
100 12,70 12,80 12,90
75 12,45 12,55 12,65
50 12,20 12,30 12,40
25 11,95 12,05 12,15
0 11,60 11,70 11,80

5.11 Батарею, ступінь зарядженості якої нижче 75% взимку та 50% влітку слід зняти з машини та зарядити. Заряд слід проводити при постійному струмі, що дорівнює 1/10 ємності батареї до повного ступеня зарядженості згідно з Таблице 2. Повторну перевірку НРЦ проводити тільки на остиглому акумуляторі. Пам'ятайте, якщо ступінь зарядженості батареї нижче 75% взимку і 50% влітку генератор автомобіля не зможе відновити нормальний ступінь зарядженості навіть при тривалих (більше 12 годин) періодах безперервної експлуатації автомобіля.